فضیلت و خواص سوره تكاثر

فضیلت و خواص سوره تكاثر

در فضیلت این سوره به نقل از امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است كه این سوره درباره حقانیت عذاب قبر نازل شده است. رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرموده اند: قرائت این سوره برابر با 1000 آیه قرآن می باشد. هم چنین فرموده اند:هر كس سوره تكاثر را قرائت نماید در ملكوت ادا كننده شكر، خوانده می شود.

امام صادق علیه السلام فرمودند: هر كس سوره تكاثر را در نمازهای واجب یا مستحب خود بخواند خداوند برای او اجر و ثواب صد شهید را بنویسد و هر كه ان را در نماز مستحبی بخواند برای او ثواب 50 شهید نوشته می شود و در نماز واجبش چهل صف از فرشتگان به همراه او نماز می گزارند.

از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم نقل شدهك هر كه سوره تكاثر را قرائت نماید خداوند درباره نعمت هایی كه در دنیا به او داده است از او حسابرسی نكند وهر كه هنگام باریدن باران آن را بخواند و وقتی آن را به پایان برد خداوند گناهانش را می آمرزد.

در روایت آمده هر كس هنگام نماز عصر این سوره را بخواند تا غروب روز بعد در امان خواهد بود.

هم چنین رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم فرموده اند: هر كس سوره تكاثر را در هنگام خواب با نیت صادق قرائت نماید 70 هزار حسنه به او داده می شود و 70 هزار گناه از او پاك می شود و 70 هزار درجه به او عطا می شود. قرائت كننده این سوره می تواند از خانواده ، همسایه و دوستانش شفاعت كند و خداوند سختی های برخورد با فرشتگان نكیر و منكر را برای او هموار می سازد.


برچسب ها: سوره , خواص سوره , سوره تکاثر ,
[ بازدید : 153 ]
[ سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 ] [ 17:13 ] [ حمید ]
[ ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]